thermal-break-hero

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک

فهرست مطالب

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک یا همان شکست حرارتی قطعه ای از مواد نارسانا با انتقال حرارتی کم هست که بین دو قسمت داخلی و خارجی فریم آلومینیومی قرار می‌گیره. این قطعه جریان انتقال انرژی حرارتی بین مواد رسانا رو کاهش داده یا از اون جلوگیری می‌کنه. پنجره های ترمال بریک اغلب در مقایسه با پنجره های بدون ترمال بریک دارای عملکرد بالاتری از لحاظ حرارتی و همچنین با فریم های باریک‌تر هستن.پنجره ترمال بریک یکی از انواع مختلف پنجره دوجداره می‌باشد که عایق درون آن به نام شکست حرارتی شناخته می‌شود. شکست حرارتی به این معناست که با ایجاد یک مانع به نام نوار پلی آمید بین قاب پنجره داخلی و خارجی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. 

 

علت نام‌گذاری پنجره ترمال بریک

 

علت نام گذاری به دلیل وجود صفحه‌ای به نام ترمال بریک است. این صفحه مانند پلیت است که بین دو بخش آلومینیومی پنجره قرار می‌گیرد و از انتقال گرما و سرما جلوگیری می‌کند. وجود این عایق نه تنها در پنجره‌های ترمال بریک بلکه در انواع پنجره، پنجره دوجداره رنگی و… نیز امکان‌پذیر است و می‌تواند بهره وری انرژی را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

انواع پنجره های ترمال بریک عبارت اند از:

 

  1. ترمال بریک لولایی
  2. ترمال بریک کلنگی
  3. ترمال بریک کشویی
  4. ترمال بریک آکاردئونی
  5. ترمال بریک فولکس واگنی
  6. ترمال بریک اسلاید
  7. ترمال بریک محوری
  8. ترمال بریک دو حالته

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک، پنجره هایی هستند که دارای شکستگی یا کانال در چارچوب هستند. این کانال انرژی حرارتی را به صورت گرما یا سرما جذب می کند، بنابراین انرژی از پنجره عبور نمی کند.پنجره های آلومینیومی قدیمی بدون ترمال بریک مستعد تغییر دما با تغییر دمای داخلی یا خارجی هستند. از آنجایی که فریم شیشه را در خود جای داده است، این تغییرات دما می تواند بر دمای شیشه نیز تاثیر بگذارد. ترمال بریک داخل قاب نیز از این مشکل جلوگیری می کند.ترمال بریک بسته به پنجره می تواند به اشکال مختلف باشد. ترمال بریک استاندارد به سادگی یک کانال است که قاب داخلی و خارجی را جدا نگه می دارد. پلی اورتان یا مواد دیگر اغلب در این کانال ها قرار می گیرند تا از انتقال حرارتی بیشتر جلوگیری کنند.

تفاوت آلومینیوم اختصاصی و ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک، به ‌صورت اختصاصی تولید نمی ‌شود. آلومینیوم ترمال بریک، در انواع مختلف، برای ساخت انواع پنجره ‌های دو جداره و سه جداره، انبوه‌ سازی می ‌گردد. پس مشتری که به ‌دنبال آلومینیوم ترمال بریک است، باید بسته به نیاز خود، از میان محصولات موجود در بازار خرید کند.میزان رسانش حرارتی در آلومینیوم نرمال و ترمال به کیفیت مواد اولیه آن ‌ها بستگی دارد. بیلت آلومینیومی موجود در بازار که برای تولید پروفیل استفاده می ‌شود، دو نوع است. نوع اول، بیلت آلومینیومی فابریک می ‌باشد که در ساخت آن هیچ ماده ضایعاتی به ‌کار نرفته است و کیفیت بسیار بالایی دارد. نوع دوم، بیلت ‌های آلیاژی هستند که در مرکز آنها از آلومینیوم بازیافتی استفاده‌ شده است و کیفیت مرغوبی ندارند.

5/5
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاه ها بسته شده اند.