MSORA hisa lesce

پنجره های دوجداره کشویی

فهرست مطالب

پنجره های دوجداره کشویی چیست؟

پنجره‌ی کشویی، عملکردی شبیه به پنجره‌های دولنگه دارند، با این تفاوت که به جای حرکت عمودی، به صورت افقی حرکت می‌کنند.پنجره دوجداره کشویی از پرکاربردترین و محبوب ترین مدل در میان انواع پنجره‌ھای ساختمانی است. با توجه به حرکت ریلی لنگه بازشو در جهت چپ یا راست بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌هایی است که دارای کمبود فضا هستند و یا زمانی که بدلیل وجود مانع پنجره های لولایی کاربرد ندارند.در صنعت ساختمان سازی یکی از پرکاربردترین نوع پنجره دوجداره که از قدیم تاکنون مورد استفاده قرار می گیرد، پنجره کشویی یا پنجره ریلی می باشد. استفاده از پنجره کشویی در مکان هایی که دارای محدودیت فضایی برای باز شدن درب پنجره هستند، بسیار مناسب است.

پنجره های کشویی چگونه کار می کنند؟

برای راه اندازی یک پنجره کشویی، به سادگی قفل پنجره  را باز کنید و ارسی(های) پنجره را به سمت چپ یا راست در مسیر پنجره فشار دهید. ارسی(ها) را به موقعیت اولیه خود فشار دهید تا پنجره بسته شود. کار کردن با پنجره های کشویی نیز آسان است، زیرا می توان آنها را به راحتی تنها با فشار یک انگشت باز کرد. این بدان معنی است که آنها همچنین برای مناطقی که پنجره به راحتی قابل دسترسی نیست یا ممکن است فضا محدود باشد، انتخاب خوبی هستند.این پنجره ها به صورت افقی از یک طرف به طرف دیگر با سر خوردن روی یک ریل باز می شوند. آنها نیازی به فضای اضافی برای باز شدن ندارند و این امر این پنجره ها را به یک انتخاب محبوب در پاسیوها ، ایوان ها، پیاده روهای تنگ یا هر جایی که نمی خواهید درب یک پنجره معمولی به بیرون بازشود و باعث اشغال فضای بیشتری بشود تبدیل کرده است.

انواع پنجره های کشویی

پنجره کشویی تک ریل(مونوریل)

در پنجره کشویی تک ریل(مونوریل)، یک لنگه ثابت بوده و از یک ریل برای باز و بسته شدن لنگه بازشو استفاده می‌شود.

پنجره کشویی جفت ریل

در این نوع از دو ریل برای باز و بسته شدن استفاده می‌شود در نتیجه لنگه ثابت حذف شده و هر دو لنگه به طور همزمان قابل باز و بسته شدن است.

مقایسه پنجره کشویی تک ریل و جفت ریل

  1. در پنجره‌های دو ریل قابلیت حرکت هر دو لنگه بازشو وجود دارد اما این امکان در پنجره‌های تک ریل وجود ندارد.
  2. پنجره کشویی تک ریل به دلیل ثابت بودن یک لنگه و ساختار آن از جفت ریل عایق بندی صوتی و حرارتی بهتری دارد.
  3. با توجه به ساختار پروفیل قاب کشویی تک ریل، وزن آن از قاب کشویی جفت ریل بیشتر بوده در نتیجه قیمت پروفیل قاب تک ریل گران تر است.
  4. سطح مقطع پروفیل تک ریل کشویی بیشتر از سطح مقطع پروفیل جفت ریل است.
  5. و…..

کاربرد پنجره کشویی

این مدل پنجره ها در تمام اتاق‌ها و مکان‌ها کاربرد دارد؛ مخصوصا در مکان‌هایی که فضای جلویی آن‌ها باز نیست. همچنین درهای کشویی هم که همین سیستم را دارند برای ورودی بالکن‌ها، در اتاق، آشپزخانه و ورودی حیاط بسیار پرکاربرد هستند.

5/5
Twitter
Telegram
Email
WhatsApp

دیدگاه ها بسته شده اند.