conserve

درب و پنجره ترمال بریک

فهرست مطالب

پنجره ترمال بریک، نوع خاصی از پنجره دوجداره است که به دلیل خاصیت شکست حرارتی آن به این نام معروف است. ترمال بریک که به معنای “شکست حرارتی” است، به عنوان یک عایق در چارچوب‌های ساختمانی، درب و پنجره‌ها استفاده می‌شود. در فرآیند ساخت درب و پنجره‌های دوجداره، آلومینیوم یک رسانای خوب حرارتی است که می‌تواند گرما را بسیار سریع از طریق پنجره و درب منتقل یا آن را جذب کند. ترمال بریک یا گرمابند، عایقی است که در سمت خارجی چارچوب سازه‌ها یا درب و پنجره قرار می‌گیرد. این عایق مانع از جابه‌جایی حرارت می‌شود و برای جدا کردن سازه‌هایی که هدایت حرارتی بالایی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع پنجره ترمال بریک

 ترمال بریک کشویی

پنجره ترمال بریک کشویی، یک نوع پنجره دوجداره است که از لحاظ نحوه باز و بسته شدن، دارای سیستم خاصی می باشد. پنجره های ترمال بریک کشویی بر خلاف پنجره‌های معمولی بر روی ریل حرکت می‌کنند. در این نوع پنجره ها، انتخاب یراق متناسب با ارتفاع، عرض و وزن آنها بسیار اهمیت دارد.

ترمال بریک لیفت

این نوع پنجره دارای سیستم بالابر است. طراحی این مدل به نحوی است که با چرخاندن دسته، پنجره به بالا می‌رود.

 ترمال بریک فولکس واگنی

این نوع پنجره دارای قابلیت جمع شوندگی است. با باز شدن کامل پنجره، امکان تهویه هوا به راحتی فراهم می شود.

 ترمال بریک لولایی

این نوع پنجره از لحاظ باز شدن، دو حالت دارد. اولین حالت آن، باز شدن به صورت لولایی می‌باشد که باعث می شود پنجره به داخل ساختمان بچرخد.

پنجره ترمال بریک چقدر عمر می کند؟

اگر در حال نصب پنجره دوجداره جدید در خانه خود هستید، ترمال بریک یک گزینه عالی است.

به طور متوسط ​​می توانید انتظار داشته باشید حداقل ۴۵ سال صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشید.

مزایا و معایب درب آلومینیومی ترمال بریک چیست؟

مزایا:

کاهش صدا: درست مانند گرما و سرما، پنجره‌ها و درب ها ی معمولی شما می‌توانند سر و صدا را از از خود عبور دهند. بنابراین، یک درب آلومینیومی ترمال بریک به شما کمک می‌کند تا خانه‌تان را از ترافیک و سر و صدای خیابان در امان نگه دارد.

انعطاف‌پذیری: درب آلومینیومی ترمال بریک در هر مکانی قابل استفاده است. هم در داخل و هم در خارج ساختمان.

زیبایی شناسی: درب‌های آلومینیومی ترمال بریک زیبا هستند. زیرا رنگ پروفیل آلومینیوم ترمال بریک تنوع زیادی دارد.

و……

معایب:

هزینه بالا: نصب و خرید پنجره ترمال بریک هزینه‌ بالایی را در بر دارد. زیرا این نوع پنجره‌ها از لایه‌های شیشه‌ای چندگانه و سیستم‌های اضافی برای عایق‌بندی تشکیل شده‌اند. بنابراین، هزینه اولیه برای نصب آنها ممکن است برای خریداران بالا باشد.

 وزن بالا: پنجره‌های ترمال بریک به دلیل طراحی خاص آنها، وزن بیشتری نسبت به پنجره‌های ساده آلومینیومی دارند. این امر ممکن است به هنگام نصب پنجره های ترمال بریک، مشکل ایجاد نماید.

نیاز به نگهداری و تعمیرات: پنجره ترمال بریک ممکن است نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم داشته باشد.

Telegram
WhatsApp
Email
Twitter

دیدگاه ها بسته شده اند.